Architecture and Teaching, Epistemological Foundations /Architecture et enseignement – Fondements épistémologiques

Architecture and Teaching, Epistemological Foundations /Architecture et enseignement – Fondements épistémologiques
Auteurs : Halina Dunin-Woyseth, Kaj Noschis
Séries: Editions Comportements : Autres livres publiés, Book 6
Editeur : Comportements, Lausanne
Date de publication : 1998
Format : 16x24 cm
Longueur : 216 pages
ISBN: 2940075034

Halina Dunin-Woyseth & Kaj Noschis, Editors
Architecture and Teaching, Epistemological Foundations /Architecture et enseignement - Fondements épistémologiques

Proceedings of the 4th Architecture & Behaviour Colloquium,

Actes du 4ème Colloque Architecture & Comportement

Monte Verità, Ascona, Ticino, Switzerland, Suisse, 1998

A propos du livre

Table of contents, Table des matières:

Halina Dunin-Woyseth & Kaj Noschis: Introduction

  1. Perspectives

Alberto Perez-Gomez: The case for Hermeneutics as Architectural Discourse

Jerker Lundequist: On the articulation of the Practice of architecture

Michael Astroh: Epistemology of Architecture: A Semiotic Approach

Philippe Boudon: L' »erreur » de Quatremère et le « lapsus » de Poincaré

Bill Hillier: The Reasoning Art: or: the Need for an Analytic Theory of Architcture

2. Lateral views / Vues latérales

Michel Denes: Quelques questions autour d’une épistémologie de la pratique

Hentie Louw: Shadowed Substance: An epistemological Doodleboard for Students, Teachers and Practitioners of Architecture

3. Integration of the User / L’intégration de l’usager

Kaj Noschis: Let’s not Forget the User

John McKean: Epistemology, or who is the Architect ?

Ulrich Schramm: Learning from Building-User Feedback: The Post-occupancy Evaluation Process Model in the Cross-Cultural Context

Hubert-Paul Froyen: Context and Form

4. Teaching Challenges / Les défis de l’enseignement

Françoise Schatz: Enseignement et épistémologie: Quelques Questions

Marvin Malecha: Defining a Way for Proceeding in Design Practice and Teaching

Mark Gelernter: How Can we Teach the Results of Design Research ?

5. Diachronic views / perspectives diachroniques

Gilles Barbey: Panorama épistémologique du milieu bâti vu comme scène sociale

David Vanderburgh: Metaphors, Models and Architectural Determination

6. Afterthoughts

By / de: Marvin Malecha, Javier Segui de la Riva, José Depuydt, Philippe Boudon

List of participants /Liste des participants